Waldor & Co grundades 2012 av bröderna Mikael, Andreas och Johan Christensson – och deras ambition är att expandera internationellt. För att nå ut till sin globala kundbas och få den att växa har teamet ett starkt marknadsföringsfokus. Men de stötte på en stor utmaning – att effektivisera marknadsföringskostnaderna och ha full översikt över utgifterna.
”Vi spårade våra marknadsföringsutgifter från flera reklamplattformar på ett ineffektivt sätt”, säger Andreas Christensson, vd för Waldor & Co.
De saknade också värdefulla förmåner kopplade till sina utgifter, något som förändrades när de började använda Juni – neobanken för e-handel.
Juni erbjuder företagskonton och kort i flera valutor med upp till en procent cashback på utgifter, och över 2500 integrationer mot banker, annonsplattformar, bokföringssystem och webbutiker. De stöder valutor som SEK, EUR, GBP och USD samt erbjuder låga växlingsavgifter och flexibel finansiering för att underlätta för företag som verkar globalt.
Vill möjliggöra för företag att göra mer med mindre
”Att jobba med och hjälpa företag som Waldor & Co är det vi brinner för. Vi vill möjliggöra för företag att göra mer med mindre, och ge dem tillgång till de finansiella verktyg de behöver för att lyckas globalt. Vi ser fram emot att fortsatt stötta Andreas och teamet på deras tillväxtresa”, säger Samir El-Sabini, medgrundare av Juni.
Med Juni har Waldor & Co centraliserat sina marknadsföringskostnader, vilket ger dem översikt över deras resultat i realtid, utan att behöva logga in på flera plattformar. Cashback på deras annonsutgifter ger också Waldor & Co en extra bonus, enligt Andreas Christensson.
”Genom att använda Junis företagskort kan vi öka vår likviditet och samla alla marknadsföringsutgifter på ett ställe.”
Att spara in på tidskrävande manuella uppgifter kan vara avgörande för snabbväxande bolag. Med Juni har teamet fått automatiserad kvittohantering och centraliserade insikter, vilket har gjort det dagliga arbetet lättare för finansteamet på Waldor & Co.
”Juni tar bort en hel del krångel för vår finansavdelning och ökar vår vinst”, säger Andreas Christensson.