Alice Stenlöf slog igenom brett som poddparhäst till superinfluencern Bianca Ingrosso i ”Har man sagt A får man säga B”, en satsning som kröntes med ett liveframträdande i Globen. Nu kör Alice Stenlöf podden ”Vad fan hände?” tillsammans med Klara ”TanbyKlara” Elvgren, som för övrigt gjorde ett superår förra året.
Har Alice Stenlöf haft ett lika framgångsrikt fjolår?
Breakit har kollat bokslutet från 2023 och kan konstatera att omsättningen är på uppgång igen efter att ha sjunkit från 9,3 miljoner 2021 till 5,9 miljoner 2022. Förra året omsatte influencern och poddaren 7,8 miljoner kronor och dubblade rörelsevinsten från 2,7 miljoner till 5,5 miljoner kronor.
I bokslutet framkommer också att Alice Stenlöf unnar sig en utdelning på nästan 700.000 kronor.
Utöver sociala medier-karriären och poddandet så har influencern startat modemärket A-Dsgn tillsammans med Hubso. Alice Stenlöf har också bolaget Stoneleaf AB, verksamt inom ”marknadsföring av kläder och accessoarer via sociala medier”, enligt Bolagsverket.
Det sistnämnda bolaget verkar inte vara fullt så aktivt längre och redovisade en omsättning och ett resultat på 83.000 kronor respektive 4000 kronor för 2023, en minskning från 600.000 kronor på båda posterna 2022.
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.