För några veckor sedan kunde Breakit avslöja att e-handelsentreprenörerna Sara Wimmercranz och Susanne Najafi startar ett riskkapitalbolag tillsammans.
Nu kan vi berätta att deras investeringsfirma Backing Minds har gått in i ett e-handelsbolag. Det handlar om Göteborgsbaserade Horsemeup, som säljer prylar och kläder inom ridsport på nätet.
Enligt dokument från Bolagsverket har Backing Minds gått in med 1,6 miljoner kronor, till en värdering på ungefär 6,5 miljoner kronor.
Horsemeup säljer lite mer moderiktiga plagg för hästryggen med visionen att "skapa en butik där du kan hitta allt du behöver till hästen och dig själv".
Horsemeup-grundaren Monica Sjösvärd vill inte kommentera investeringen från Backing Minds, utan hänvisar till förvaltningsberättelsen i årsredovisningen. Där står:
"För att kunna facilitera högre försäljningsvolymer under 2016 är vårt strategiska fokus att förbättra effektiviteten inom bolagets IT och logistik. Vi är stolta över att vi ökar försäljningen kraftigt i en hårdnande konkurrensutsatt marknad".
Under 2015 sålde Horsemeup ridprylar och kläder för drygt 7 miljoner kronor och gjorde blygsamma 40.000 kronor i vinst. Tillväxten blev cirka 22 procent.
Backing Minds har avböjt att kommentera investeringen.