Denice Moberg har gjort sig känd som en av Sveriges största fitnessprofiler med nästan en miljon följare på Instagram. Här delar hon dagligen med sig av tips om mat och träning till sina följare. Hon visar även upp livet med sin sambo Linus Carlén, som till vardags är varumärkeschef och ambassadör på funktionsdrycken Nocco.
Nu har de senaste siffrorna från det egna bolaget blivit officiella. Denice Moberg var uppe och nosade på fyra miljoners-strecket, men får se sig besegrad.
Intäkterna gick från 3,9 till 3,1 miljoner kronor under 2023. Samtidigt rasade rörelseresultatet från 1,1 till 0,4 miljoner kronor. Trots tappet så unnade sig Denice Moberg en utdelning på 750.000 kronor.
Det finns i bokslutet ingen förklaring till tappet.
Intäkterna kommer från reklamsamarbeten och längre ambassadörskap, till exempel från Nocco, Gymshark och Lifesum.
Under torsdagen, den 24:e april, lanserade Denice Moberg sin nya app – “SheStrong” – där hon samlar bland annat träningsprogram och recept. Redan innan släppet var appen omtalad, men inte för dess innehåll, utan för namnet som förkortat blir “SS”.
“Mitt senaste projekt SS kommer hjälpa dig att ta dina mål till nästa nivå. Jag hoppas du är lika exalterad som jag är. Kan du gissa vad SS betyder?", skrev Denice Moberg i en Insta Story när hon teasade inför släppet, och reaktionerna lät inte vänta på sig.
Influencern är även investerare och var en av de som gick in i Joakim Lundell och Jonna Lundells influencerplattform Influencer Panel AB, tillsammans med bland andra Samir Badran. Det stormade kring satsningen, som tog bakvägen till börsen. Den senaste i raden av rubriker är att bolaget anmäldes till disciplinnämnden och att Joakim och Jonna lämnar.
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.