Sök

Clas Ohlson tappar på nätet

Clas Ohlsone-handel

Kristofer Tonström, vd Clas Ohlson Foto: TT

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

Webbredaktör

Tidig påsk gav trög månad för prylkedjan.

Clas Ohlsons försäljning ökade mindre än väntat under mars och försäljningen online sjönk jämfört med samma månad förra året. Försäljningen på nätet minskade med 5 procent till 78 miljoner, exklusive förvärvade Spares. Inför beskedet trodde analytiker enligt börsinformationsföretaget Infront på en ökning på 14 procent.

Totalt landade bolagets försäljning på 648 miljoner kronor vilket är en ökning med 4 procent jämfört med samma månad förra året. Organiskt ökade försäljningen med 5 procent på årsbasis. Här hade analytikerna räknat med en organiska försäljningsökning med 7,1 procent enligt Infront.

Försäljningen påverkades negativt med 5 procent jämfört med förra året på grund av en tidig påsk. 

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

 

Läs mer