Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

Jobbar med Matilda Djerf och Bianca Ingrosso – nu växer Redgert på drömmarknaden

Artikel bild
Daniel Redgert, grundare och Chloë Bernhardsson, vd Redgert Group. Foto: Press

De har vuxit från några miljoner till över 100 miljoner på bara en handfull år – på att jobba med succébolag som Djerf Avenue och Caia Cosmetics samt kändisar som Khloé Kardashian och Jennifer Lopez.  

Nu visar de senaste siffrorna från Daniel Redgerts bolag att omsättningen fortsätter att öka och att drömmarknaden USA är den snabbast växande.

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

hanna.akesson@breakit.se

Webbredaktör

Daniel Redgerts kommunikationsbolag Redgert Comms såg dagens ljus för sju år sedan. Och bolaget har vuxit på alla håll och kanter sedan dess. De senaste siffrorna för det brutna räkenskapsåret som avslutades i augusti visar en 30-procentig tillväxt. Omsättningen kom in på 137 miljoner kronor för Redgert Comms fem lokala systerbolag som har kontor i Stockholm, Helsingfors, London, Berlin, New York och Los Angeles. Resultatet före skatt kom in på 4,8 miljoner kronor. 

Just USA har varit drömlandet som jobbat med exportsuccéer som Djerf Avenue och Boxbollen men även Bianca Ingrossos skönhetsimperium Caia Cosmetics samt internationella kändisar som Khloé Kardashian och Jennifer Lopez

USA är också det land som växer snabbast. 

”Det är med stor stolthet som vi konstaterar att USA idag är vår snabbast växande marknad och utgör hela 21 procent av Redgert Comms totala affär”, säger Redgert Group-vd:n Chloë Bernhardsson.

“Vi har haft siktet inställt på USA sedan starten 2017 så det känns såklart riktigt kul att vår amerikanska satsning har tagit fart på riktigt”, säger Daniel Redgert.

Redgert Comms investerar även i bolag och är bland annat delägare i modemärket Chimi.

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer