Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

Skellefteå-baserade Once Upon ökar omsättningen rejält – och vänder till vinst

Lina Andersson, grundare Once Upon. Foto: Press

Fotoappen Once Upon stänger 2023 och redovisar ett starkt år – och ökar både omsättningen och resultatet.

Åsa Johansson

Åsa Johansson

asa@breakit.se

Reporter

Med appen Once Upon kan användare skapa fysiska fotoalbum av bilderna som ligger i mobilen. Bolaget, som är baserat i Skellefteå, lägger nu korten på bordet för det gångna året. 

Under förra året omsatte bolaget 237 miljoner kronor, vilket motsvarar en ökning med 56 procent från 2022. Resultatet blev för första gången positivt och bolaget redovisar en vinst på närmare 10 miljoner kronor.

Appen har nu 5 miljoner nedladdningar över hela världen och försäljning i 110 länder. Hela 90 procent av försäljningen kommer från andra länder än Sverige. 

"Vi är glada över att kunna presentera våra siffror och starka tillväxt under 2023", säger Lina Andersson, vd och grundare av Once Upon, i ett pressmeddelande.

Hon fortsätter:

"Resultaten är ett bevis på att vi har ett hängivet team, och ett starkt stöd från nöjda kunder".

Målet är att växa med lönsamhet även under 2024.


Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer