När vi förra året skrev om den digitala begravningsbyrån Lavendla kunde vi konstatera att de var nära att gå över drömgränsen 100 miljoner i omsättning och hade lyckats vända till vinst.
Nu, ett år senare, kan vi konstatera att bolaget fortsätter på den inslagna vägen och ökar sin omsättning till 121 miljoner kronor. Samtidigt ökar marginalen på Ebitda-nivå från 7,5 procent förra året till en preliminär siffra på 12,5 procent i år. Det betyder ett resultat på runt 15 miljoner kronor.
Med det resultatet i böckerna lanserar nu bolaget ett nytt ben, terapi, som är tänkt att hjälpa till med den ökade efterfrågan kring hjälp med psykisk ohälsa.
“Vi ser en stor frustration idag hos våra klienter, där man anser att mötestiderna är för korta och många vill kunna träffa sin psykolog fysiskt i något skede av terapi-relationen”, säger Jakob Nordström, vd och grundare på Lavendla.
“Något som vi kan bidra med.”
Att få stöd i samband med en stor livshändelse som till exempel ett dödsfall kan vara viktigt och det hoppas nu Lavendla kunna erbjuda sina kunder också.
“Flera av våra rådgivare på Lavendla är både terapeuter och begravningsrådgivare”, säger Jakob Nordström.
“En bredd många av våra kunder uppskattar då de får hjälp hela vägen”.