I nära en veckas tid har e-handlare haft problem med att använda den populära appen Swish.
Och driftstörningarna kvarstår. På onsdagsmorgonen meddelades följande på tjänstens hemsida:
“Swish för handel är fortsatt stängt tillsvidare. Vi återkommer i slutet av dagen med ny information. Swish för privatpersoner och Swish för företag, föreningar och organisationer, fungerar som vanligt”.
Finns det ingen tidsram alls?
“Nej. Vi har haft driftstörningar som började i mitten av förra veckan och vi kan se att de är kopplade till Swish för handeln så vi har valt att stänga ned för att det inte ska påverka våra andra tjänster och för att e-handlare inte ska hamna i situationen att tjänsten går upp och ned”, säger Per Ekwall, pressansvarig hos Swish.
E-handlare som sajten E-handel.se har varit i kontakt med är irriterade då de inte fått någon information från Swish under den här tiden.
“Man skulle så klart önska att de informerat innan de stängt av en tjänst som hanterar mer än 10 procent av vår omsättning, säger en e-handlare till Ehandel.se.
Per Ekwall tycker däremot att e-handlarna har fått information.
“Vi har informerat i alla våra kanaler däribland sociala medier, och har en mejllista där våra e-handlare kan skriva upp sig och få mejlutskick med uppdateringar”.
Swish för privatpersoner och organisationer fungerar som vanligt.