Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

Klarna-grundaren ber om ursäkt: “Hör gärna av dig direkt till mig”

Använder sociala medier för att få kontakt med kunderna.

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

jon.wahlqvist@breakit.se

Webbredaktör

Att Sebastian Siemiatkowski är en annan typ av ledare än vad det svenska näringslivet är vant vid kan knappast komma som en överraskning. Hans senaste drag är ytterligare ett tecken på det. 

I helgen publicerade Aftonbladet en artikel om Stellan Colt (vi på Breakit skrev också) som försökt få ut pengar som hans avlidne pappa hade på ett sparkonto i Klarna. Trots flera påtryckningar hade inget hänt, och han upplevde att det var svårt att få kontakt med Klarna och få raka besked från den svenska fintechjätten.

Artikeln fick Sebastian Siemiatkowski att, vad det verkar som i alla fall, ta tag i frågan helt själv. 

På plattformen X skrev han på tisdagskvällen:
“Här har något gått ordentligt snett hos oss, sorgligt och pinsamt. Jag och vi beklagar! Det är en kö av ärenden som på något sätt inte hanterats ordentligt. Vi utreder det som en incident.”

Vd:n på miljardbolaget Klarna uppmanar också berörda att höra av sig direkt till honom om de har problem. När får vi se Atlas Copcos eller Swedbanks vd komma med samma uppmaning?

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer