Det rapporterar sajten Di Digital.
Under 2015 steg bolagets omsättning med 44 procent, vilket resulterade i en fjolårsomsättning på 970 miljoner kronor.
Under det första kvartalet 2016 har tillväxten även hållit i i sig. Numera ligger bolaget på en miljardomsättning på årsbasis, enligt Niklas Aronsson, som är vd för bolaget.
”Vi kommer att ha tvåsiffrig tillväxt även i år”, säger han till sajten.
Linas matkasse, som levererar färdigkomponerade matkassar till dörren, har idag en rörelsemarginal på 6 procent. Sverige är även fortsatt bolagets största marknad – hela två tredjedelar av omsättningen.
Enligt Niklas Aronsson tittar Linas matkasse dock på ytterligare expansion till nya marknader. Sedan tidigare återfinns bolaget i Sverige, Norge och Holland.
”Vi har bra koll på matkassar runt om i världen och för samtal med flera aktörer. Framgångarna i Norge har gett oss mersmak”, säger han.
I juni förra året klev norska riskkapitalbolaget Herkules in som storägare i den svenska e-handelssuccén. Bolaget investerade 267 miljoner kronor i den svenska matkassejätten – vilket påverkade ägarbilden kraftigt.