I januari förra året gick Stellan Colt i Malmös pappa bort. Strax efteråt hade han och hans familj ett möte med en jurist där de gick igenom ekonomin och gjorde en bouppteckning. Det dök då upp ett sparkonto på Klarna som hans pappa hade startat för ett par år sedan. Stellan och hans bror skrev under hos juristen och meddelade vilket konto pengarna skulle sättas in.
Sen hände ingenting.
“Hur lång tid kan det egentligen ta att göra en vanlig banköverföring?”, säger Stellan Colt till Aftonbladet.
Efter att ha kontaktat en till jurist upptäckte de att problemet låg hos Klarna. Ärendet hade hamnat på fel avdelning på banken. Klarna lovade att pengarna skulle utbetalas inom 14 dagar.
Men en vecka senare hörde Klarna av sig och ville att Stellan och hans bror skulle skicka in sina identitetshandlingar, vilket de gjorde.
Sedan dess, det här var i december, har inget hänt.
“Här kanske finns någon form av affärsidé att man faktiskt sitter och håller på pengar så länge man kan. Det är svårt att förstå”, säger Stellan Colt.
Klarnas presschef Amanda Larsson skriver till tidningen att det är tråkigt att höra att kunder upplever att de inte fått tillräckligt bra service.
”Vi är måna om att göra vårt yttersta för att hjälpa våra kunder så fort och så bra som möjligt. Utan mer kontext och inblick i vilka specifika ärenden du refererar till, kan vi tyvärr inte ge någon ytterligare kommentar”.
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.