Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

Redgert gasar på med influencers – och släpper ny poddsatsning

Daniel Redgert och Chloë Bernhardsson, på Redgert Comms.. Foto: Press

Vill dra större nytta av arbetet med influencers.

Tobias Blixt

Tobias Blixt

tobias.blixt@breakit.se

Reporter

PR-profilen Daniel Redgert har döpt sina bolag efter sig själv, både koncernmodern Daniel Redgert AB och de olika Redger Comms-dotterbolagen. Man brukar säga att högmod går före fall, men än så länge har Redgerts byrå vuxit kraftigt varje år. Enligt bolagets egna kommunicerade siffror låg omsättningen i gruppen på över 100 miljoner kronor under räkenskapsåret som slutade i augusti 2022. Bolaget Redgert Comms AB omsatte 94 miljoner kronor med resultat på 5,5 miljoner kronor på sista raden.

Nu meddelar Redgert Comms att de ska satsa ännu mer på sitt ben inom influencer-marknadsföring. Vilket ska innefatta tydligare indelningar inom gruppen med affärsbenet talent partnerships och en större satsning på podcasts. 

“Runt hälften av vår verksamhet med profiler ligger idag utanför Sverige, och med anledning av detta har vi velat streamlinea hur vi väljer att omnämna affärsområden över marknaderna, som nu också inkluderar konceptframtagning och produktion av podcast”, säger Redgert Groups vd Chloë Bernhardsson i ett pressmeddelande.

Redgert Comms ska bland annat producera podden Frugan och Bäck talar till punkt med sociala medier-profilerna Josefin Bäck och Isabelle Jonsson.

Sedan tidigare har Redgert Group bland annat lanserat satsningar inom IR och man har även investerat i bolag som Boxbollen.

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer