SaaS-branschen har fullständigt exploderat de senaste åren. Och uppgången tycks fortsätta.
Så sent som i höstas sa Anna Storåkers som är vd på riskkapitalbolaget Yanno:
“Både bolag och investerare har utvecklats inom det här området och SaaS är en affärsmodell som jag tror kommer fortsätta växa.”
Nu ökar ännu ett företag takten på den svenska SaaS-scenen, nämligen det norska SaaS-bolaget Adnuntius som meddelar att det plockar in Clara Grelsson som ny vd för den svenska verksamheten. Det framgår enligt ett pressmeddelande.
Bolaget effektiviserar programmatiska köp genom att skapa en direktlänk mellan köpare och säljare, enligt bolagets egna utsago.
Clara Grelsson, kommer senast från rollen som vd på medie- och kommunikationsbyrån Mindshare.
“Att vara med och bygga upp organisationen i Sverige är spännande och annorlunda från mitt tidigare arbete på storbolag. Jag är imponerad av teamet, flexibiliteten i produkten och deras innovativa sätt att alltid kunna komma med snabba lösningar på nya utmaningar”, skriver hon.
“Även ansvarstagandet i att ge både publicister och köpare mer värde för pengarna känns bra i magen och gynnar i slutändan den svenska nyhetsrapporteringen.”
Koncern-vn:s Stian Remåd skriver att Clara Grelsson har den tyngd, erfarenhet och nätverk som behövs för att bolaget snabbt ska kunna etablera sig på en marknad där de tror att de “kan skapa minst lika mycket värde” som de redan gör i Norge.
“Vi ser fram emot att arbeta närmare med publicister och annonsköpare i Sverige, och är helt säkra på att Clara är rätt person för att bygga en transparent, effektiv och säker marknadsplats”, skriver Stian Remåd.
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.