Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

Rasmus Gozzi är Sveriges epadunkskung – nu satsar han på influencers

Danjal Kanani, Fröken Snusk och Rasmus Gozzi. Foto: Press/TT

Producenten Rasmus Gozzi har tagit epadunken in i svenska vardagsrummen. Nu har han ett nytt bolag – med fokus på influencers.

Sedan i somras har han värvat Jocke & Jonnas tidigare affärspartner Daniel Kanani.

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

hanna.akesson@breakit.se

Webbredaktör

Han är mannen bakom den senaste vågens epadunk-hits. Är du inte bekant med epadunkmusiken (som är precis vad den låter, musik gjord för cruising medelst epa) så delar du inte spellista med gemene svensk. Rasmus Gozzi har bland annat producerat Melodifestivalen-aktuella Fröken Snusk, som var på topplistan över de mest spelade på Spotify i Sverige 2023 med sin hit “Rid mig som en dalahäst”. 

Nu verkar det som att Rasmus Gozzi har större ambitioner än att förföra och förarga med musik. Han har nämligen startat ett nytt bolag, skriver UNT. I det bolaget – som fått namnet Tikogram – ligger fokus på influencermarknadsföring och så kallade mikroinfluencers. 

Det finns en person som synts flitigt i Breakits spalter under åren i Rasmus Gozzis närhet, nämligen Danjal Kanani. Han friades nyligen för marknadsmanipulation i börshaveriet Newton Nordic. 

Åtalet gällde Danjal Kananis ansvar som vd i bolaget i samband med att det kommunicerades att ett förvärv av Joakim och Jonna Lundells bolag Influencer Panel skulle vara klappat och klart i Newtons kvartalsredogörelse, något som skulle gjort influencer-paret till storägare. Det visade sig sedan att affären inte alls var klar och därmed ansåg finansmarknadskammaren att bolaget hade gett falska eller vilseledande signaler om priset och efterfrågan på Newton-aktien. 

Danjal Kanani har också klivit in i Gozzi Records i rollen som manager. 

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer