Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

Säljer inte ens ett par skor om dagen – men Sania Claus Demina drar in miljonbelopp

Sania Claus Demina, grundare av Sania D’mina och influencer. Foto: Press

Modeprofilen var på jakt efter den heliga sko-graalen.

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

hanna.akesson@breakit.se

Webbredaktör

Handtillverkade kvalitetsklackar som inte gör ont. Modeprofilen Sania Claus Demina var på jakt efter den heliga graalen inom skor när hon startade sitt eget varumärke Sania D’mina för en handfull år sedan. 

Entreprenören har berättat att hon lade 700.000 kronor av sina egna pengar för att komma igång och få upp volymerna. Idag är satsningen på italienska lyxskor lönsam och har fått några minst sagt namnkunniga fans. Både kronprinsessan Victoria och prinsessan Sofia har burit hennes stövlar.

Frågan är om Sania Claus Demina inte också upptäckt den heliga graalen inom e-handel. Det är ju allmänt känt att en del av stressen för en mindre e-handlare handlar om att packa och skicka iväg massor av varor under tidspress. Försändelsefrenesin. Det är inte ett av problemen i lyxskosegmentet. 

Det förra bokslutet visar att Sania D’mina ökade omsättningen från 1,2 miljoner kronor till 1,7 miljoner kronor 2022. Det handlar om en försäljning av enbart ett par hundra skor, då Sania D’mina skorna prismässigt ligger någonstans mellan 6.000 och 13.000. 

Sania D’mina gjorde en rörelsevinst på runt 115.000 kronor förra året.

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer