LMK Group, bolaget bakom Linas Matkasse som numera heter Cheffelo, ökade omsättningen till 211 miljoner kronor i tredje kvartalet från 205 miljoner motsvarande kvartal i fjol. Rörelseförlusten uppgick till minus 12,8 miljoner kronor – en minskning från minus 25,9 miljoner kronor i fjol. ”Vi har varit tydliga med att vårt viktigaste kortsiktiga mål var att vara lönsamma och självfinansierande. För att med trovärdighet kunna prata om framtida tillväxt i företaget var det även nödvändigt att stabilisera intäkterna och visa att vi kan öka leveransvolymerna på ett lönsamt sätt”, skriver vd Walker Kinman i samband med rapporten. ”Båda dessa mål har vi lyckats uppnå, och denna kvartalsrapport är ett bevis på våra medarbetares starka engagemang inom hela organisationen." I samband med att bolaget blottade korten för det andra kvartalet skrev Breakit att Cheffelo inte förväntade sig lönsamhet under det tredje kvartalet. Det beror på att försäljningen går ner under semesterperioden när många pausar sina matkassar när de är lediga. I det andra kvartalet gjorde bolaget en rörelsevinst 15,3 miljoner kronor.