Brizo är en ny uppstickare i last mile-segmentet, alltså aktörerna som tar dina shoppade varor hela vägen hem till dörren. Bolaget drog igång förra året och vd och grundare är Dino Todorovic, som tidigare startat nu konkursade last mile-bolaget Vembla. “Vi blir ett Klarna för leveranser”, sa han i en intervju med Breakit förra året. Brizo vill till skillnad från Vembla inte köra hem mat utan satsar på e-handel. Precis som andra last mile-utmanare de senaste åren, som Kavall och Picsmart, lovar bolaget att det ska gå med en himla fart – från klick till knack på dörren. Stockholmarna ska kunna få sina köpta prylar på en timme. Nu står det klart vad Brizo ska leverera. Bolaget har slagit sig samman med Indy Beauty, ni vet skönhetsmärket som Therese Lindgren tidigare ägde och var ansiktet utåt för. Brizos tjänst integreras med Indy Beautys webbshop och från lagret i innerstan bokas sedan leverans på. I Stockholm ska det alltså vara möjligt att köpa schampoo, fotkräm och sminkborstar för omedelbara behov. ”Idag vill människor ha leveranser på egna villkor. Ofta vill de inte vänta på sin produkt utan vill ha den så snabbt som möjligt men de vill också att leveransen ska ske på ett hållbart sätt. Därför är jag väldigt stolt över att vi tillsammans med Indy Beauty nu kan erbjuda detta”, säger Dino Todorovic i en kommentar. Brizo lovar att en majoritet av leveranserna kommer att vara emissionsfria, initialt kring 70 procent. Bolaget vill inte bidra till emballagebergen i köparnas hem och sparar in på kartong och fyllnadsmaterial, heter det. Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.