Knappt har tonårsyran från gårdagens popup-invigning på NK lagt sig förrän nästa nyhet kommer om den oerhörda hajpen kring Bianca Ingrossos skönhetsmärke Caia Cosmetics. Det handlar om den nya och nu allmänt rådande trenden kring julkalendrar för vuxna (ett fenomen som ledde till kritikstorm mot Caia för två år sedan). Årets utgåva av Caia-kalendrar – som sålde slut på tre dagar – säljs redan nu i hundratal på Tradera för upp mot det dubbla priset. Det skriver Influens.se. Kalendrarna var inte direkt billiga till att börja med. Priset låg på 2700 kronor, med ett värde på 8000 enligt bolaget. På andrahandsmarknaden finns de till försäljning för 5000 kronor. Och inte bara kalendrarna i sin helhet. Säljare kränger hattasken som de kom i och påsarna som skönhetsprodukterna låg i. Några slutsatser verkar man kunna dra av frenesin kring julkalendrarna och en är att få verkar vänta andaktsfullt till julnedräkningen med att öppna sina luckor. Caia Cosmetics senaste bokslut visade på ett rekordår. 2022 ökade bolaget omsättningen från 320,3 miljoner kronor 2021 till 408,4 miljoner i fjol. Rörelseresultatet steg från 114,6 miljoner kronor till 128,3 miljoner.