Snabbväxaren Tanrevel, som säljer spraytan-produkter för hemmabruk, grundades 2018 av Daniel Korhonen (som även ligger bakom Xlash) och Christian Bergqvist. Bolaget har lyckats växa genom en framgångsrikt influencerstrategi. Alltifrån Petra Tungården och Rebecca Stella till Janni Delér och Kenza Zouiten Subosic har filmat sig själva när de sprutat den lilla manicken över ansiktet för att få till en perfekt solbränna.
När Bianca Ingrosso gjorde reklam för Tanrevel så sålde produkten slut på två timmar.
Nu meddelar Tanrevel att de byter vd. Grundaren Daniel Korhonen kliver ner och lämnar över ansvaret till Andrea Marschall Hurtig. Hon har tidigare haft nyckelroller som digital director på L’Oréal och operativ chef på Idun Minerals.
“Det är en spännande tid för Tanrevel. Jag ser fram emot att bygga vidare på det arbete som redan gjorts och bidra till företagets fortsatta utveckling. Med en ökad medvetenhet om riskerna med solande blir fokus på hudhälsa allt viktigare, och Tanrevel har en hållbar roll att spela här", säger Andrea Marschall Hurtig i en kommentar.
Spraytan-bolaget kommer nu att öka sin närvaro internationellt. För att göra resan har de, förutom den nya vd:n, även rekryterat ett par veteraner till styrelsen – Nina Lindvall, som styrelseordförande och Pelle Pettersson, som styrelseledamot.
Nina Lindvall är idag vd för Interflora, och har tidigare haft roller som global marknadschef på Gant och vd på Rodebjer. Pelle Pettersson har haft ledande e-handelsroller inom bland annat Cervera och Bonnier News. Han är i dag vd och grundare av konsultbolaget Omniarch.
Att bolaget på bara två år dubblat sina intäkter har också gjort att kostnaderna stigit. I fjol ökade Tanrevel sin förlust från 14,4 miljoner kronor till 31,2 miljoner. Detta samtidigt som man gick från en omsättning på 74,7 miljoner till 70,6 miljoner.
Tanrevel är finansiellt backade av bland annat Qarlbo som idag är den tredje största ägaren med 13 procent. De har tagit in totalt 57,3 miljoner i kapital.