Fler bolag konkurrerar om uppmärksamheten under graviditeten – från blöjgiganten Libero till influencern och entreprenören Michaela Forni som står bakom Baby Journey (ett bolag som gjort succé år efter år). Preglife får ses som något av en veteran i branschen. Appen såg dagens ljus 2010 när kursbolaget Babygruppen lanserade en digital gravidkalender för att mätta kundernas stora törst efter information. De ville ha i stort sett daglig koll på hur stor bebisen var och var den lilla var i sin utveckling. Babygruppen såldes 2016 men Preglife fortsatte med grundaren och största ägaren Tobias Meschke vid rodret. Ett par år senare var bolaget Eequitys första investering via en ny miljardfond. Mammor och pappors törst efter kunskap verkar inte ha sinat. En blick i boksluten visar att omsättningen har tickat stadigt uppåt, trots en konkurrensutsatt marknad (och lägst antal barnafödslar på 17 år i fjol). 2022 omsatte Preglife 36,5 miljoner kronor. Det kan jämföras med 30,1 miljoner året innan. Rörelseresultatet landade på nära 5 miljoner kronor, ett hopp uppåt från 1,5 miljoner kronor 2021. Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.