Det är tuffa tider på den svenska annonsmarknaden. Därför känns det extra kul att berätta att Breakit nu lägger in en extra växel och stärker upp på den kommersiella avdelningen. Tidigare under året anställdes Niclas Kroon som projektledare på eventavdelningen och nu plockar Breakit in My Karlsson till rollen som key account manager. My Karlsson kommer närmast från Aller Media. “Vi är så glada att vi fått in My Karlsson i vårt team. Hennes breda kompetens och bakgrund inom sälj, event och projektledning gör att hon kommer passa in i teamet perfekt”, säger Malin Karlunden, försäljningschef på Breakit. My Karlsson, som började den 28 augusti, berättar om beslutet att gå till Breakit. ”Breakit är ett spännande bolag som jag har varit en trogen följare av sedan länge. Jag är väldigt imponerad av deras utveckling och kreativa förmåga. Jag ser så mycket fram emot att bli en del av detta grymma team och fortsatta resa”, säger hon. Bakgrunden till värvningen är att Breakit har ett momentum när det kommer till kommersiella, större partnerskap. Det handlar både om partners på Breakits stora event, såväl som skräddarsydda kundfrukostar och webinar. “Vi på Breakit har haft ett riktigt bra eventår kommersiellt, kunderna sviker oss inte där. Att prata konvertering i kommersiella sammanhang är svårt, men när vi tittar på våra event så ser vi verkligen att våra partners konverterar. Kontakter knyts och affärer görs, därför levererar vi bättre än någonsin på våra event”, säger Malin Karlunden. Under året har Breakit genomfört en rad framgångsrika event, bland annat nya Funding Day och Talent + Culture samt E-Com Day. Inför hösten väntar nu Breakits största eventsatsningar för året: SaaS Summit 2023 och Scaleup Day. Huvudpartners på de olika eventen har under året varit bolag som Svea Bank, DBT Capital, Frends, TVG, SPP och Teknikföretagen. Johanna Friberg, eventchef på Breakit, kommenterar: “Det är fantastiskt kul att det går så bra för Breakits event! Hjärtat i allt vi gör är djupgående journalistik, något som gäller även våra event där vi ständigt tar upp högaktuella ämnen som engagerar vår målgrupp. Vi har under året vässat våra eventformat med väldigt bra nätverksmöjligheter, vilket bidrar till framgången”.