Över fem år har passerat sedan Milywire startade, med den inte så blygsamma planen att öka finansieringen till miljöprojekt. Hur? Genom att tillföra digitala lösningar. Grundaren Nina Siemiatkowski har tidigare berättat för Breakit om visionen att Milkywire ska vara länken mellan organisationer som är ute på fält och bolagen i näringslivet som, inte bara vill, men också behöver stötta. Enkelt förklarat har bolaget skapat en plattform som gör det enklare och effektivare för bolag och deras kunder att hitta projekt att stötta samt få återkoppling från projekten. Syftet är att lösningen ska ha en tydlig transparens så att det ska vara enkelt för bolaget i fråga att se hur resurserna används. Nu lägger Milywire korten på bordet för 2022. Nettoomsättningen uppgick till 13,7 miljoner kronor med ett minusresultat på 14,9 miljoner kronor, enligt den färska årsredovisningen. Det kan jämföras med året innan, då nettoomsättningen landade på 5,8 miljoner kronor med ett minusresultat på 16,7 miljoner kronor. Bolaget har ingått flera “viktiga samarbetsavtal med olika partners” som bidragit till den ökade omsättningen, som även kommer möjliggöra för ytterligare intäkter under 2023 och kommande år. Vidare står det att bolaget under året fokuserade på fortsatt utveckling av den digitala plattformen och utökat sitt erbjudande genom ett flertal nya funktioner och lösningar. Det har även skett något av en rekryteringsräd och vad som beskrivs som “nyckelkompetens” har anställts för att möjliggöra och accelerera det fortsatta utvecklingsarbetet. Teamet stärkes till närmare 40 personer, från 33 året innan. Breakit besökte Milkywires kontor i våras för en stor intervju med Nina Siemiatkowski. Då berättade hon om strategin för Milkywire, om hur investeringsbolaget Flat Capital grundades hemma vid frukostbordet med maken Sebastian Siemiatkowski, pressen hon har upplevt som entreprenör – och att starta bolag är det läskigaste hon har gjort. Läs hela intervjun här. Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.