Bianca är influencer, talkshow-värd och entreprenör. Benjamin är en av Sveriges just nu hetaste artister och tv-stjärna. Oliver driver en framgångsrik restaurang och DJ:ar. Och mamma Pernilla har uppträtt land och rike runt som artist, samtidigt som hon roddar Allsång på Skansen vid sidan av den egna realityshowen.
Ni hör ju. Klanen Wahlgren-Ingrosso är här för att stanna. Och visst är du lite nyfiken på att se hur det egentligen går för dem?
Breakit har tagit fram listan på vilka bolag de är involverade i.
*Vi har tagit hjälp av Eivora, som samlar information kring ägardata hos svenska företag, för att redovisa ägandet i bolagen.
LÄS MER: Unik rapport: Sveriges största influencers – bolagen som går bäst och sämst (kändisarna som äger, megakonkurrensen och kritiken)
LÄS MER: Underkläder, kristaller och tallrikar – 22 utmanare som satsar på e-handel (och som har kundkretsen säkrad)
Bianca Ingrosso
Foto: TT Nyhetsbyrån
Caia Cosmetics
Bianca Ingrosso lanserade smink- och hudvårdsmärket Caia 2018 tillsammans med Vanessa Lindblad samt Svenska Krämfabrikens grundare Jesper Matsch och Mikael Snabb.
Äger: 12,2 procent.
Siffror 2022: Ökade omsättningen från 320,3 miljoner kronor till 408,4 miljoner. Rörelseresultatet steg från 114,6 miljoner kronor till 128,3 miljoner.
Siffror 2023: Caias hemliga siffror – så mycket tjänar Bianca Ingrossos snabbväxare (läckt prospekt avslöjar allt om miljardsuccén)
Ani Jewels
När Bianca Ingrosso skulle starta nästa bolag ville hon ha med sin tidigare assistent, influencern Lovisa Worge, på tåget. Ani Jewels lanserades i maj 2022 som ett smyckesvarumärke i premiumklassen, tillsammans med Caia-grundarna Jesper Matsch och Mikael Snabb samt Tom Hopes Tomaj Sangchi.
Äger: 30 procent.
Siffror 2022: Drog första året in 19,3 miljoner kronor i intäkter och gjorde ett rörelseresultat på 4,6 miljoner.
Siffror 2023: Omsättning 23,5 miljoner, resultatet landade på strax under 1 miljon kronor.
Àvora
Smink, smycken och nu mode. Bianca Ingrossos nya satsning tillsammans med Vanessa Lindblad är kläder som smiter åt kroppens former. Bolaget påbörjade sin försäljning i våras.
Äger: 37 procent.
Bianca Ingrosso AB
Här hamnar Bianca Ingrossos intäkter från sociala medier.
Siffror 2022: Tappade intäkter från 31,2 miljoner kronor till 29,5 miljoner. Rörelseresultatet gick från 27,9 miljoner kronor till 27 miljoner.
Sammy Holding AB
Bolaget där Bianca Ingrosso förvaltar pengar från försäljningar av bolag och dylikt.
Siffror 2022: Gjorde ett resultat på 20,2 miljoner, en minskning från 32,9 miljoner året innan.
Bibbz
Intäkter från podcast.
Siffror 2022: Omsatte 128.000 kronor i fjol, och redovisade ett rörelseresultat på 51.000 kronor.
Mi-No Market:
Ett helt nytt bolag inom livsmedel som Bianca har startat tillsammans med syskonen Oliver och Benjamin samt Carl Lüders Vernersson, partner på Blq invest. Läs gärna mer här.
Benjamin Ingrosso
Foto: TT Nyhetsbyrån
Giggit
I bolaget finns intäkter från Benjamin Ingrossos artistkarriär – låtskriveri, skådespeleri, reklamuppdrag och PR-event bland annat.
Siffror 2022: Nettoomsättningen landade på 3,2 miljoner kronor, en liten minskning från året innan. Vinsten blev 2,3 miljoner.
Partouz
Verksamhet inom film- och medieproduktion.
Siffror 2022: Växte från 150.000 kronor till 671.000 kronor i intäkter. Ökade vinsten från 142.000 kronor till 658.000 kronor.
Oliver Ingrosso
Foto: Snowman Agency
Olli Ristorante (Jakobsbergsgatan 21 AB)
Den italienska restaurangen Olli Ristorante slog upp portarna 2022. Har promotats flitigt i sociala medier av hela familjen Ingrosso-Wahlgren.
Siffror 2022: Omsatte under sitt första verksamma år 28,6 miljoner kronor. Gjorde en vinst på 937.000 kronor.
Manaton
Oliver Ingrossos bolag som bedriver verksamhet inom musik och kultur, men även inom restaurang.
Siffror 2022: Omsatte 788.000 kronor under och gjorde en vinst på 467.000 kronor.
Pernilla Wahlgren
Foto: TT Nyhetsbyrån
MiNilla
Butik och e-handel grundad av Pernilla Wahlgren och Mia Bodén. Den fysiska butiken ligger på Kungsholmen i Stockholm sedan 2015.
Äger: Mellan 25-50 procent.
Siffror 2022: Ökade sin försäljning från 3,9 miljoner till 6 miljoner kronor. Ökade också vinsten från 27.000 kronor till 419.000 kronor.
L’Acuila (SoMe SoYou Beauty AB)
Pernilla Wahlgren och Svenska Krämfabriken slog sina huvuden ihop och skapade hudvårdsvarumärket L’Acuila i fjol. Många menade då att det var likt dottern Bianca Ingrossos Caia.
Äger: Mellan 25-50 procent i Scenna som äger 50 procent av L’Acuila.
Siffror 2022: Redovisade under sitt första år (10 månader) intäkter på 10,5 miljoner kronor med en förlust på 338.000 kronor.
Wahlgren & Wistam
Bolaget som hanterar reklamintäkterna från podcasten som Pernilla Wahlgren driver med parhästen Sofia Wistam.
Siffror 2021: Drog in 6,9 miljoner kronor, jämfört med 4 miljoner året innan.
Picadill Production
Skansen-programledarens artistiska verksamhet, men även förvaltning av värdepapper och annan förmögenhet.
Äger: 100 procent.
Siffror 2022: Växte från 19,6 miljoner kronor till 29,2 miljoner. Vinsten landade på 22,5 miljoner kronor, jämfört med 16,1 miljoner året innan.
Perval Production
Ska bedriva blogg och e-handel med kläder, skönhets- och heminredningsprodukter.
Siffror 2022: Omsatte ingen i fjol, däremot 2021 hade de intäkter på 3 miljoner kronor. Gjorde en förlust 2022 på 72.000 kronor.