E-handlaren Lyko visade upp en tillväxt på 18,8 procent under årets andra kvartal. Därmed ökade omsättningen från 609,2 till 721,4 miljoner kronor. Tillväxttakten var något högre än i det andra kvartalet 2022 då omsättningen ökade med 15,3 procent. Det visar bolagets senaste kvartalsrapport.
Under perioden uppgick rörelseresultatet till 12,7 miljoner kronor, vilket är något högre än fjolårets 11,9 miljoner kronor under samma kvartal.
“I en väldigt utmanande e-handelsmarknad är jag glad att presentera en fortsatt kraftig tillväxt, där vi drar nytta av vår omnikanaldistribution och fortsatt lyckas skala affären“, skriver vd:n Rickard Lyko om perioden och fortsätter sedan.
“Vi är övertygade om att vår kombination av e-handel och fysiska butiker är en nyckel för vår framtida framgång och att vara top of mind i skönhetskategorin. Vår strategi är att ha stor kompetens internt och att äga en större del av hela kedjan från tillverkning och logistik till försäljning vilket möjliggör stabilare marginaler framöver.”