Sök

Annonssamarbete med Breakit

Förstå dina användare och skapa bättre affärer – med Google Analytics 4

Breakit Crash CourseOnlinekursGoogle Analytics

Kristoffer Luthman på Viva Media leder Breakits nya introduktionskurs i Google Analytics 4.

Mary Ekstam

Mary Ekstam

Digital marknadsförare

Google Analytics är det ledande verktyget och preferred choice hos många idag, men i samband med att Google den 1 juli i år väljer att släcka ner nuvarande Universal Analytics, behöver du som har en egendom där idag migrera över till det nya systemet GA4.

Att förstå dina användares beteende, önskan och mål med sitt besök på din webbplats betyder att du kan optimera ditt innehåll efter dessa insikter.

Därför lanserar Breakit en kurs med syftet att ge dig den grundförståelse du behöver för att kunna få ut så mycket som möjligt av det nya systemet samt ge dig insikter som leder dig fram till fler konverteringar, bättre affärer och nöjdare besökare.

Kursledare är Kristoffer Luthman, som idag leder arbetet med SEO hos den digitala marknadsbyrån Viva Media. Kristoffer har i egenskap av sin roll hunnit skaffa sig såväl erfarenhet som kunskap och värdefulla insikter om systemet Google Analytics 4.

Med erfarenhet av att sätta upp spårning och hundratals kundmöten – har han alltid med sig företagens perspektiv på lönsamhet och affärskvalité men har samtidigt förståelsen för användarnas nytta.

Under kursen kommer du att lära dig:

  • Navigera och hittar rätt i GA4

  • Konfigurera din egendom för bästa förutsättningar

  • Förstå hur du läser av datan i dina rapporter

  • Skräddarsy dina egna rapporter med mätvärden som är viktiga för din verksamhet

  • Ansluta tjänster som Search Console & Google Ads och dra nytta av helhetsperspektivet

  • Mer om Googles integritetspolicy, Googles syn på GDPR och hur Cookie Consent påverkar din användardata

  • Läsa av intäkter om du har en e-handel

  • Jämför hur olika källor presterar, t.ex. ställ din annonsering mot din organiska trafik

  • Förstå hur du kan få ut max av Google Signaler.

Kursen riktar sig till marknadsförare, webbplatsadministratörer, analytiker och alla som är intresserade av att lära sig att använda Google Analytics 4 för att spåra och analysera data på sina digitala plattformar.

100% flexibel on demand-kurs

Kursen är en digital on demand-kurs vilket ger dig möjligheten till flexibel inlärning – du bestämmer när, var och hur du vill genomföra din utbildning. Allt du behöver är en mobil och en internetuppkoppling för att sätta igång.

I kurspaketet, som du har tillgång till i 6 månader, ingår matnyttigt kursmaterial i form av praktiska övningar, nedladdningsbart material och pedagogiska textavsnitt. Diplom ingår efter avslutad utbildning.

Välkommen med din anmälan!

Läs mer