För Breakit-läsaren är Babba Rivera (tidigare Canales) kanske främst känd från sin sejour på Uber, där hon ansvarade för bolagets lansering på den svenska marknaden. Uber lämnade hon sedan för startupen Away i New York och senare lanserade hon sin egna byrå ByBabba. ByBabba finns inte längre. Istället har Babba Rivera sedan 2020 satsat på det egna hårvårdsvarumärket Ceremonia, med produkter som riktar sig till en latinamerikansk målgrupp. Ett genombrott fick Ceremonia nyligen efter att de inlett ett samarbete som tog varumärket till över 500 Sephorabutiker i USA. För att stötta den expansionen har bolaget nu tagit in 10 miljoner dollar eller drygt 100 miljoner kronor i nytt kapital. Det rapporterar sajten WWD. “Vi tänker så mycket på vad vi äter och vad vi applicerar på huden och vilket smink vi använder. Men när det gäller håret så har det varit fritt fram för alla gifter på marknaden”, säger hon till sajten. Nyemissionen leds av riskkapitalbolaget Sandbridge Capital. Ken Suslow är grundare och managing partners på Sandbridge Capital och han kommenterar investeringen så här: “Vi är glada över att få samarbeta med en så dynamisk och autentisk grundare. Babba är en pionjär i branschen med en övertygande vision om att växa Ceremonia till en global ledare inom latinx beauty.”