Mauri Hermundsson har slagit igenom bruset som “Mustiga Mauri”. För några år sedan blev han en starkt lysande stjärna på Youtube-himlen. Med sitt program Uppdrag: Mat, vilket Breakit har berättat om tidigare, åker han runt i Sverige och testar just vad titeln avslöjar: mat. I media har det beskrivits som något av en braksuccé. Han har även synts i rutan som programledare för TV4:s Lego Masters. Nu har han lagt korten på bordet som visar hur det gick förra året, rapporterar influens.se. Omsättningen uppgick till 2,1 miljoner kronor – en ökning på 200 procent jämfört med året innan. Rörelseresultatet ökade också rejält och uppgick till 2 miljoner kronor, ett lyft med 185 procent från året innan. Vad ökningen beror på framgår inte, utan i rapporten står det endast att företaget har utökat sin verksamhet och att det har resulterat i ökade intäkter. LÄS MER: Så mycket (lite?) tjänar Uppdrag Mats Mauri Hermundsson på succén Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.