J.Lindeberg har gått tillbaka till sina rötter som logotyp-prytt sport- och framför allt golfmärke efter en resa som sobrare mainstream-modemärke under 2010-talet. Nu visar nya siffror att u-svängen tycks ha varit affärsmässigt smart. Bolaget, som gått igenom omstruktureringar, hade en omsättning på 1,3 miljarder kronor förra året, skriver sajten Habit. ”Detta innebär en fördubbling av omsättningen under de senaste två åren, ett resultat av stora satsningar som fortsätter även under 2023”, skriver företaget i en kommentar. Hans-Christian Meyer är vd på J.Lindeberg sedan 2020. ”Under 2022 har vi breddat vårt erbjudande och tagit oss in på nya marknader, vilket har inneburit att vi lyckats dubbla omsättningen”, säger han till Habit. Under 2023 har J.Lindeberg planer på att öppna nya flaggskeppsbutiker i Seoul och Köpenhamn. Bolaget ska även lansera en ny e-handelsplattform där man kan ”utforska” varumärkets plagg. J.Lindeberg grundades av designern Johan Lindeberg på 1990-talet. Breakit skrev om honom när han under förra året kastade sig in i NFT-världen som kreativ chef för Roya Edition.