Tone Sekelius har inte legat på latsidan den senaste tiden. Hon syns i praktiskt taget alla kanaler – från sin influencerverksamhet på sociala medier och podden Mikronfonkåt till Melodifestivalen-bidrag på SVT och ”Let’s Dance” på TV4. 25-åringen har också hunnit med att programleda den omstöpta versionen av Paradise Hotel, Paradise, samt varit domare i kultexporten Dragrace Sverige. Det har gått i en rasande takt sedan Tone Sekelius började göra sminkvideos hemma på kammaren. Men siffrorna visar att rampljuset inte är lika med klirr i kassan. Åtminstone så syns inte raketbränslet i karriären i det senaste räkenskapsåret för artisten och influencerns egna AB. Under 2022 minskade Tone Sekelius omsättning från 3,1 till 2,4 miljoner kronor jämfört med föregående år, vilket Influens.se var först med att rapportera. Resultatet landar förra året på 1,1 miljon kronor, en minskning från 1,8 miljoner 2021.