Sök

Den digitala fotoboken Once Upon i rekryteringsrace – plockar från H&M och Heja livet

Once uponFoto

Linda Ingolfsdottir och Carro Levy. Foto: Press

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Linda Ingolfsdottir från H&M och Carro Levy från Heja livet ansluter till den digitala fototjänsten Once upon.

Den Skellefteåbaserade fotobokstjänsten Once Upon har gått som tåget sedan starten 2017. När det senaste tillgängliga bokslutet stängde 2021 var bolaget förvisso inte lönsamma ännu och visade upp ett resultat på minus 11,3 miljoner kronor. Samtidigt hade omsättningen ökat från 74,3 till 94,2 miljoner kronor mellan åren.

Exakt hur det gick 2022 har vi inte fått veta ännu, men omsättningen för året ska åtminstone ha landat på drygt 150 miljoner kronor.

Nu meddelar Once Upon att de rekryterar kraftigt för att fortsätta tillväxtresan. I snitt fanns 30 anställda i bolaget under 2021 enligt den senaste årsredovisningen och under fjolåret ska personalstyrkan ha växt ordentligt och idag arbetar 60 anställda utspridda på huvudkontoret i Skellefteå, liksom i Piteå, Örnsköldsvik och i Stockholm.

De två senaste tillskotten är Linda Ingolfsdottir som blir ny sustainability manager (hållbarhetsansvarig reds.anm) och Carro Levy, medgrundare av Facebook-gruppen Heja livet, som kliver in som ny PR och partnership lead (alltså ansvarig ansvarig för PR och partnerskap).

”Att skapa syftes- och värderingsbaserad kommunikation är en del av min core. Med Once Upon får jag möjlighet att göra just detta, plus jobba med något som sprider glädje och främjar välmående. Jag är otroligt imponerad av bolagets resa med denna enorma tillväxt utan att tumma på sina värderingar, sin goda företagskultur och produktkvalitet”, säger Carro Levy i ett pressmeddelande.

Lina Andersson är grundare och vd på Once Upon och hon har följande att säga om de nya rekryteringarna:

“Vi har höga ambitioner med företagets hållbarhetsarbete och arbetar strategiskt med att det ska genomsyra allt vi gör. Med Linda som hållbarhetschef, och all den kompetens och erfarenhet hon besitter, kommer vi att snabbare hitta nya och bättre vägar. Hållbarhet, både miljömässig och social hållbarhet, är inget som kan vänta”, säger Lina Andersson och fortsätter sedan:

“Med Carros bakgrund som grundare av Heja Livet och den imponerande resan kommer Once Upon nå ut längre och glädja ännu fler med vår produkt.”
 

LÄS MER: Lina Andersson rekade kapital på hemmaplan – och lyckades: “De lokala investerarna var nyckeln”

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer