Boostified grundades redan 2017 av Imad Ibrahim och Nathalie Lameri. Till en början var bolaget en influencerplattform men har under de senaste åren gjort en så kallad pivot och stöpt om bolaget. Nu erbjuder de istället en betallösning där konsumenter kan betala för produkter genom att göra inlägg i sociala medier. Nu kliver Natalie Tideström Heidmark in i bolagets styrelse. Hon var tidigare vd för We Are Era (som tidigare hette United Screens) och driver sedan ett par veckor tillbaka den holländska Youtube-byrån Team5PMs kontor i Norden. “Jag ser fram emot att arbeta med det här passionerade och dedikerade teamet”, säger Natalie Tideström Heidmark i ett pressmeddelande. “Jag hoppas att kunna bidra till att skapa en starkare tillväxtstrategi och hjälpa företaget att nå sina mål”. 2021 omsatte Boostified ungefär 9,7 miljoner och gjorde en förlust på 4,7 miljoner. Bokslutet för 2022 är inte klart ännu men bolaget uppger själva att de kommer att omsätta 11 miljoner kronor. “Vi är så glada över att välkomna Natalie Tideström Heidmark som senior advisor till bolaget”, säger Imad Ibrahim. “Vi är övertygade om att hennes ledarskap och know-how inom branschen kommer att vara avgörande för att hjälpa oss att nå våra mål och fortsätta leverera en högkvalitativ tjänst till våra kunder.” Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.