Sök

Så ska bolag göra för att hantera varsel snyggt – och det gjorde Klarna och Spotify fel (enligt experter)

SpotifyKlarna
 Claudia Bernhard-Oettel och Magnus Sverke, professorer vid Stockholms Universitet. Foto: Press/Montage.

Claudia Bernhard-Oettel och Magnus Sverke, professorer vid Stockholms Universitet. Foto: Press/Montage.

Åsa Johansson

Åsa Johansson

Reporter

Att säga upp anställda är inte längre något ovanligt i tech-sfären – men kunde storbolagen som nyligen varslat skött det bättre?

Enligt experter som Breakit pratat med är svaret ja.

“Det är extremt viktigt med en rak och ärlig kommunikation. Anställda, både de som slutar och de som stannar kvar, måste känna att man är bemött med respekt av sin arbetsgivare och inte förd bakom ljuset”, säger Claudia Bernhard-Oettel, professor vid Stockholms Universitet.

  • Pris från
  • 349 kr
  • /månad

Få tillgång till all vår journalistik – bli medlem på Breakit!

Genom att fylla i din mejl och klicka på knappen samtycker du till att Breakit sparar din e-postadress. Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.

Tillgång till alla artiklar

Få det senaste först

Bli en del av vår community

  • Tillgång till alla artiklar
  • Få det senaste först
  • Bli en del av vår community

Läs mer