Influencersyskonen Wilma och Emil Holmqvist började sin karriär på sitt gemensamma Youtube-konto. Wilma är utbildad make up-artist och Emil ekonom, och de var sugna på att starta ett företag tillsammans. De såg ett hål i marknaden vad gäller sminkborstar och bestämde sig för att satsa. Det är en klassisk story om ett varumärke som började i pappans garage i hemorten Trollhättan, där de packade ordrar i bubbelplast och skrev lappar för hand. När Svenska Krämfabriken 2020 gick in som delägare utvecklades bolaget till ett helhetskoncept inom skönhet med hudvård, makeup, hårvård, accessoarer och parfym. Sen dess har det gått som tåget. 2022 pekade försäljningsprognosen på cirka 23 miljoner kronor och i år siktar de på att komma upp i minst 40 miljoner kronor. Breakit passade på att ställa några några frågor till Emil Holmqvist, medgrundare och vd, inför Hickaps medverkan på E-com Day den 25 april. Hickap har bland de högsta rörelsemarginalerna bland influencer brands i Sverige. Men hur ser ni på utmaningarna under inflationen? "Vi är absolut ödmjuka inför den ekonomiska utvecklingen med ökade kostnader som påverkar de flesta av oss. Vår styrka ligger i att vi har en ung målgrupp som kanske inte är fullt lika känslig för räntor och elpriser. Januari har börjat över förväntan för oss", säger Emil Holmqvist. En nyckel till er framgång är annonsering i sociala medier. Hur ser er strategi ut, vilka kanaler och vilken typ av content funkar bäst just nu? "För sociala medie-annonsering fokuserar vi främst på Instagram och Tiktok. På Tiktok har vi under det senaste året gått från noll kronor till att nästan spendera lika mycket som på Facebook/Instagram. Tiktok-annonseringen har gett oss många nya bästsäljare som vi inte hade tidigare. Strategin har varit att försöka göra så mycket content som möjligt för att hela tiden testa nya creatives." > Tiktok-annonseringen har gett oss många nya bästsäljare som vi inte hade > tidigare. "Vi skapar mycket inhouse men tar också hjälp av andra influencers. Generellt sett så är det genuint Tiktok-content som fungerar bäst, men det behöver tweakas en del om vi ska använda samma på Instagram-annonseringen då få personer använder de plattformarna med ljud. Så annonserna skiljer sig en del mellan de olika plattformarna." I en intervju med Breakit i höstas berättade ni att Hickap gått in i Danmark. Några ytterligare planer på expansion framöver? "Ja vi har precis gått in i Danmark och börjar komma igång lite där. Vi har bland annat lanserat på Danmarks största kosmetikkedja Matas och finns även på varuhuskedjan Magasin. Nästa steg i expansionen är Norge som blir vår tredje marknad. Utöver det är även tanken att framöver börja testa lite i övriga Europa och se om vi får någon traction." > Nästa steg i expansionen är Norge som blir vår tredje marknad. Boka din biljett till E-com Day nu och lyssna till Emil och branschens främsta entreprenörer, ledare och experter som ger dig handfasta råd och strategier för tillväxt och högre lönsamhet. Boka din biljett här! Huvudpartner på E-com Day 2023: [https://images.confetticdn.com/images/scale/w_3000,c_limit,f_auto/event-20077/image-f8523d5d-605e-47f5-a340-fc325a65b8f7/Svea.png]