Det är nyhetsbyrån Direkt som fått en intervju med Jörgen Lantto efter att sensorbolagets kvartalsrapport offentliggjorts. Aktiemarknaden reagerade med besvikelse på rapporten, framför allt för att försäljningen blev sämre än förväntat. Men Jörgen Lantto konstaterar att det är analytikernas prognoser som legat fel - inte bolagets.
"Det var helt enligt plan. Det som påverkar våra intäkter är så klart volymen, men även mixen mellan större och mindre sensorer. Den mixen känner inte analytikerna till", säger Fingerprint Cards vd Jörgen Lantto till Direkt.
De större sensorerna har ett högre genomsnittligt försäljningspris, ASP, medan de mindre sensorerna har ett lägre ASP.
"Jag antar att vi har sålt en högre andel mindre sensorer än vad analytikerna hade räknat med", säger Jörgen Lantto till Direkt.
Han säger också att försäljningen av smartphones på den kinesiska marknaden varit relativt svag detta kvartalet generellt.
"För de kinesiska telefonleverantörerna, där våra stora kunder finns, är första kvartalet svagt", säger Jörgen Lantto till Direkt.