Sök

Rickard Lyko om konsten att välja bort: “Det går inte att vara bäst på allt”

Lykoe-handelSkönhet

Rickard Lyko, vd Lyko. Foto John Resborn

Martin Hävner

Martin Hävner

Reporter

Från frisörsalong till miljardvärderat e-handelsbolag – vad lär man sig egentligen på en sådan resa?

Att välja bort och förstå bolagets egna styrkor, enligt Rickard Lyko.

“Försöker man vara bäst på allt, kommer man vara sämst”, säger han på Breakits Scaleup-event på onsdagen.

Där berättade han också om vad han gjorde när det gick dåligt, varför det aldrig finns någon magisk kula och vilka tre punkter som är viktigast när man skalar upp sitt bolag.

Få tillgång till all vår journalistik – bli medlem på Breakit!

Breakit Premium från

299 kr/mån

Alla artiklar, kartläggningar och rapporter

Eller

Lås upp artikeln för

59 kr

Engångsbetalning - snabbt och enkelt

Läs mer