Den oerhört populära appen Tiktok, som ägs av den kinesiska teknikjätten Bytedance, har sänkt sina intäktsmål för 2022. Det uppger insatta källor för Financial Times. Ursprungligen räknade bolaget med att omsätta mellan 12-14,5 miljarder dollar i år, men nu väntas den siffran uppgå till 10 miljarder dollar, enligt källorna. Det är det första tecknet på att appens tillväxt börjar avta, något som redan drabbat sektorkollegor såsom Facebook, Youtube och Snap. I mitten av oktober skev Washington Post om sociala medier-undret Tiktok. Ingen app har tidigare fått en miljard användare på så kort tid. 100 miljoner av användarna finns i USA (vilket betyder att runt var tredje amerikan har fastnat för den kinesiska appen). De amerikanska Tiktok-användarna scrollar i appen i genomsnitt 80 minuter per dag, mer än den tiden de tillbringar på Facebook och Instagram – tillsammans. LÄS ÄVEN: Jocke och Jonna är mäktigast i sociala medier (igen) – och här är oväntade andraplatsen LÄS ÄVEN: 22-årige sensationen osannolik influencer – får 8 miljoner för varje inlägg på Tiktok