Det är skakigt på Twitter. Bara dagar efter att Tesla-vd:n Elon Musk slutförde sitt förvärv sprids uppgifter om massiva uppsägningar. Twitter kan kapa personalstyrkan till hälften, vilket skulle innebära att 3.700 människor sägs upp, rapporterar till exempel CNBC och hänvisar till personer med insyn. Flera källor med insyn i bolaget vittnar att de har fått väldigt lite information om framtiden för bolaget. Men en sak är i alla fall glasklar. I chefsleden gapar redan stolar tomma. The Guardian skriver om den stora chefsflykten från företaget. Annons- och marknadsföringschefer har nyligen meddelat sina avgångar. Det har också Twitters mångfaldschef, en teknikchef, en produktchef samt den som ansvarar för global försäljning på Twitter. På listan över chefssortier kan man också lägga till den tidigare vd:n Parag Agrawal, finanschefen Ned Segal och policychefen Vijaya Gadde som fick sparken av Elon Musk redan i fredags. En som tidigare uttalat sig positivt om Elon Musk, att hon såg fram emot att samarbeta med honom, är Twitters kund- och annonschef Sarah Personette. I tisdags var dock måttet även rågat för henne. Hon twittrade att även hon lämnar bolaget, vilket väntas öka osäkerheten bland annonsörerna, skriver The Guardian. En annan sak som framträtt med icke-önskvärd tydlighet är det hatiska innehållet på Twitter, noterar den brittiska tidningen också. Användningen av N-ordet har ökat med nästan 500 procent på plattformen, enligt Network Contagion Research Institute, som identifierar ”cyber-sociala hot”.