Daniel Redgerts byrå i eget namn, Redgert comms, har de senaste åren vuxit snabbt. Vilka siffror bolaget visar upp för räkenskapsåret som slutade i augusti i år vet vi inte ännu, men året innan skrevs omsättningen till 47,4 miljoner kronor. En ökning från 20,2 miljoner kronor året innan. Samma år skrevs vinsten till 5,6 miljoner kronor. Efter en tidigare expansion till Storbritannien meddelar Redgert nu att bolaget även öppnar kontor i Tyskland och Finland. ”Vi öppnar ett lokalt dotterbolag på varje ny marknad som vi expanderar till, vilka ägs av vårt holdingbolag Redgert group. Respektive dotterbolag får en egen landschef och organisation med lokal kännedom, men med uppbackning av holdingbolagets gedigna infrastruktur. På så sätt kan vi expandera snabbt och kostnadseffektivt”, säger Daniel Redgert, vd på Redgert group i ett pressmeddelande. I Tyskland heter landschefen Katharina Fronius med en bakgrund från Zalando och Mister Spex. På kontoret i Berlin jobbar fem personer idag. På den finska marknaden ska Jessica Benissan styra skutan. Hon har bakgrund inom den finska byråvärlden. ”I Tyskland är det väldigt ovanligt med en spelare som erbjuder en helhetslösning inom kommunikation och marknadsföring. Det är en stor konkurrensfördel för oss här”, säger Katharina Fronius om satsningen. Hur många som ska anställas på det finska kontoret framgår inte. De två nya marknaderna verkar inte heller bli de sista när Daniel Redgert planerar för framtiden, snarare ska tempot bli standard om vi får tro planerna som presenteras: med två nya marknader per år. ”Vi har redan nu långt gångna planer på nya marknader och är långväga med planeringen av dessa. Dock har vi respekt för det rådande makroekonomiska läget och kommer framförallt att fokusera på våra befintliga marknader Sverige, Storbritannien, Tyskland och Finland. Men en till två ytterligare marknader tror jag att vi hinner med under räkenskapsåret”, säger Daniel Redgert. På Redgert comms i Sverige arbetar idag 40 personer.