I somras rapporterade vi att fintechbolaget och Trustly-utmanaren Zimpler precis stängt böckerna för ännu ett rekordår. Omsättningen hade växt från strax över 100 miljoner 2020 till hela 274 miljoner kronor under fjolåret. Resultatet landade på 52 miljoner, en förbättring från 37 miljoner 2020. Och i början av september klev Katarina Bonde in som ny styrelseordförande i bolaget (sedan tidigare är hon också styrelseordförande i Stratsys och Mentimeter). Under måndagen skickade bolaget ut ett pressmeddelande om att man rekryterat ny kommunikationschef. In kommer Maria Frändegård, senast presschef på Systembolaget. "Mitt primära mål i min roll som Head of Communications är att genom kreativ och värdeskapande kommunikation bidra till att utveckla Zimpler som befinner sig i en mycket intressant expansiv fas där stark tillväxt och etablering inom nya länder står i fokus", säger hon. "Jag är oerhört sugen på att komma igång och att lära känna alla mina nya kollegor som jag förstår har samma ambition som jag; att jobba hårt, leverera skarpt och ha roligt på vägen, och inte minst fortsätta sätta Zimpler på kartan". Nicolas Köllerstedt, tillväxtchef på Zimpler, kommenterar rekryteringen: "Med sin gedigna erfarenhet inom kommunikation och förändringsarbete kommer Maria att bli en nyckelperson i den tillväxtresa vi nu gör. Hon kommer att vara otroligt viktig för att vi ska kunna fortsätta hålla takten i vår expansion och behålla de dialoger vi har med våra marknader där vi förmedlar vad Zimpler gör och står för".