Almi invests kommunikationschef Maria Kessling har fått ett nytt extrajobb. Vid sidan om sin roll på Almi invest kommer hon framöver också att återfinnas i kommunikationsbyrån Kits styrelse. “Jag har kundperspektivet och vet vad som efterfrågas och förväntas av byråer idag. Du måste imponera och vara expert inom ditt område – både för att få kundförtroende och för att attrahera talanger”, säger hon. Kit började som publicist men har på senare år delats upp i de två olika bolagen Storykit (som erbjuder en SaaS-tjänst för video) och Kit som alltså är en kommunikationsbyrå. “Marias stora erfarenhet av bolag i tillväxtfas kommer bidra till Kits resa framåt, det är jag övertygad om”, säger Kristina Berg, vd på KIT, om rekryteringen. Kit är en del av nätverket People people people, där även bolag som Spoon, Oh My och Fuze PR ingår. Under fjolåret omsatte Kit, eller Keep in touch media som bolaget heter, närmare 11 miljoner kronor. Resultatet landade på 0,2 miljoner kronor. MISSA INGET! Ladda ner Breakits app (för ett maxat snabbt flöde)