”Vi på Visa vet att småföretagare är ryggraden i ekonomin. Som ett globalt betalnätverk är det därför viktigt att vi ger dessa bolag möjligheten att utveckla sin affär i takt med att betalmarknaden digitaliseras”, säger Philip Konopik, Nordenchef på Visa.
Digitala betalningar är ryggraden i Visas erbjudande, och de hjälper miljontals företag världen över att enkelt ta emot digitala betalningar. Men betalningar är bara en, om än viktig, del i ett företags digitaliseringsresa. Därför erbjuder Visa Företagshjälpen, en sajt fullspäckad med guider och erbjudanden som kan hjälpa dig och ditt företag att ”go digital”.
Här hittar du Företagshjälpen, som ger dig en kickstart av din digitala resa
Starta din digitala resa
På sajten hittar du tips och råd för att till exempel öka din synlighet på nätet, digitalisera din affär – och hur du anpassar din online-närvaro för att stå ut i konkurrensen.
Dessutom hittar du en rad verktyg och programvaror som hjälper dig att snabbt komma igång. Visa har också ett samarbete med Shopify, en av världens största e-handelsplattformar.
Via Företagshjälpen kan du ta del av ett erbjudande som gör att du kan prova plattformen kostnadsfritt i 14 dagar.
Utöver en rad guider och artiklar som vill ta dig mot full digitalisering, vilket bara ett av sex europeiska småföretag än så länge anser att de lyckats med, får du veta mer om en rad viktiga delar i en digitaliseringsesa, till exempel:
• Hur du börjar med Onlinebokningar
• Hur du marknadsför dig på nätet
• Det senaste inom digitala betalningar
• Hur du lyckas på sociala medier
• Och hur du rankas högt i alla online-recensioner.
”Vi måste helt enkelt underlätta för småföretagare att genomföra digitala betalningar – och i förlängningen digitalisera hela sin affär”, fortsätter Philip Konopik.
Här hittar du Företagshjälpen från Visa. Dyk in och kom ut på andra sidan som ett digitalt företag.