Omsättningen steg 70,2 procent till 1.379 miljoner kronor under det andra kvartalet, jämfört med 810 miljoner kronor samma period i fjol.
Organisk tillväxt var minus 7 procent men samtidigt 3 procent högre än föregående kvartal.
"Vi fortsatte under kvartalet att investera i användarförvärv för våra populära titlar samt vår snabbväxande franchiseverksamhet inom anagramspel och Rise of Cultures", kommenterar vd Maria Redin.
"Koncernens totala investeringar i marknadsföring under kvartalet var lägre än ursprungligen planerat, vilket resulterade i starkare lönsamhet i perioden. Den lägre investeringsnivån återspeglade taktiska beslut under kvartalet för att anpassa oss till en kombination av låg visibilitet på marknaden, de resultat spelen levererade och de pågående effekterna från återgången till det normala efter pandemin"
Ebitda-resultatet, alltså före skatt och avskrivningar, blev 361 miljoner kronor. Vilket kan jämföras med 189 miljoner kronor under samma period förra året.. Det innebär en ebitda-marginal på 26,2 procent (tidigare 23,3 procent).
Justerat ebitda-resultat uppgick till 357 miljoner kronor (203 miljoner kronor), med en justerad ebitda-marginal på 25,9 procent (25,1 procent).
Rörelseresultatet blev 158 miljoner kronor (100 miljoner kronor), med en rörelsemarginal på 11,5 procent (12,3 procent).
Resultatet före skatt var minus 105 miljoner kronor (127 miljoner kronor).
Resultatet efter skatt blev 6.248 miljoner kronor (minus 11 miljoner kronor), förklarat av försäljningen av esport-verksamheten för 6 328 miljoner kronor.
Resultat per aktie hamnade på 56,74 kronor (minus 0,26 kronor). Resultat per aktie för kvarvarande verksamhet blev minus 0,73 kronor (0,60 kronor).