Vi liksom klätt upp oss lite. Tagit nästa steg, och det är vi sjukt stolta över. Ny färgpalett, nytt typsnitt – och ny logga. Vi gasar in i framtiden (när många andra gärna tjatar om gårdagen). Tillsammans med den prisvinnande designbyrån Bedow har vi uppdaterat Breakits profil. Perniclas Bedow, vd på Bedow, hur gick tankarna kring den nya formen? "Eftersom Breakit alltid är först med det senaste inom tech så har vi jobbat med fart igenom hela identiteten. Vinklar, typografi och färger utgår från fart och tittar man noga så hittar man formen av en pil på flera ställen", säger Perniclas Bedow, vd på Bedow. …och loggan? "Vi har gått från framåtlutat till bakåtlutat. Det betyder inte att Breakit har blivit laidback, tvärtom – Breakit är snabbare än någonsin. Men vi ville ta ett steg ifrån flygbolag, snabbtåg och andra snabba aktörer som genom decennierna har överkonsumerat kursiverad typografi. Det här är en lite mer utmanande karaktär som sladdar in lite med andan i halsen och senaste nytt." Den nya formen omfattar alla Breakits ben – nyhetssajten, premiumkartläggningarna, våra rapporter, kurser, nätverk, event och sociala medier. "Det känns så härligt att den nya formen äntligen är på plats. Designen visar verkligen Breakit där vi är idag och dit vi ska imorgon. Alltid först med det senaste inom tech och det nya näringslivet, och alltid nära våra läsare. Du ska känna igen Breakit var du än möter oss. Om det så är mitt i ett spännande breaking-läge eller på något av våra event", säger Matilda Andersson, tf. chefredaktör. Och som att inte ombytet vore nog så har vi dessutom (äntligen) blivit med app. Nu slipper du som är iPhone-användare slå in breakit.se i webbläsaren utan kan istället bara ladda ner och öppna appen – så har du allt samlat. Tunga granskningar, fullspäckade kartläggningar, matiga analyser (som gör dig smartare) och alltid de hetaste nyheterna, först av alla.