Sök

Readly satsar på podcasts

Readly

Mats Brandt vd Readly. Foto: Press

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Rullar ut sin poddsatning.

Det har varit ett tungt år för Readly. Aktien har rasat över 60 procent sedan årsskiftet och förlustsiffrorna har staplats på varandra. När bolaget rapporterade för senaste kvartalet fanns det dock några ljusglimtar. Kostnaderna hade kapats rejält och vd Mats Brandt lovade också en satsning på podcast. 

Och nu drar den igång. 

I samarbete med tre brittiska förlag lanseras 25 podcasts inom bland annat mat, politik, motor och true crime. Poddarna kommer att finnas tillgängliga tillsammans med respektive magasin. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Lanseringen innebär att de förlag som har podcasts anslutna till sina magasin kan nå nya lyssnare via Readlys app. Utbudet planeras på sikt att utökas med fler poddar från fler länder och intresseområden.

"Vår ambition är att stärka innehållsupplevelsen på Readly och därigenom bredda vår målgrupp. Podd är ett format vi vill utforska då det ökar i popularitet. De flesta kombinerar lyssning med andra aktiviteter såsom träning, bilkörning eller matlagning vilket gör att Readly kan användas vid fler tillfällen", säger Mats Brandt, vd på Readly.

Läs mer