Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

Kändistäta Lassie steppar upp – gör två topprekryteringar

Matilda Zimmerman och Lina Lundin, Lassie. Foto: Press

Vill sänka priset för hund- och kattägare – nu laddar de för satsning i Tyskland.

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

jon.wahlqvist@breakit.se

Webbredaktör

Lassie vill utmana djurförsäkringsbranschen genom att digitalisera försäkringen och hjälpa djurägarna att ta bättre hand om sina djur. Husdjur som mår bättre gör att riskerna blir mindre för bolaget och därför kan priserna också pressas. Lassie har en riktigt kändistät ägarlista där bland annat Karl Johan Persson, Josefin Landgård och Susanne Campbell finns med (kolla in hela listan här).

Tjänsten sjösattes förra sommaren och redan är man på gång att lansera i Tyskland. 

Nu tar bolaget ytterligare ett steg och rekryterar Matilda Zimmerman som marknadschef och Lina Lundin som content manager.

“Jag har länge varit intresserad av försäkringsbranschen och när jag träffade teamet på Lassie blev jag såld direkt”, säger Matilda Zimmerman.

“Jag ser en styrka att Lassie gått ifrån de traditionellt reaktiva modellerna och istället hittat ett preventivt och digitalt tillvägagångssätt”.

Hon kommer närmast från jobbet som marknadschef på Yaytrade och har innan dess bland annat jobbat på Nakd.

“Vi har haft ett bra första tillväxtår och är nu redo att stärka vår marknadsposition och bli det självklara valet för preventiv djurförsäkring”, säger Lassies vd Hedda Båverud Olsson.

“Matildas erfarenheter av digitala och snabbrörliga tjänster passar marknadschefsrollen på Lassie perfekt”.

Lina Lundin kliver in i rollen som content manager och kommer närmast från häst- och hundbolaget Back on Track. 

“Lassies förebyggande strategi fångade min uppmärksamhet och jag är otroligt glad att bli en del av teamet”, säger hon i en kommentar.

Läs mer