Det är inte ofta. Men ibland lyckas vi på Breakit hitta kopplingar mellan vår egen värld och den stora tv-världen. I måndags hände det plötsligt när delar av redaktionen slog sig ner i tv-soffan för att titta på Husdrömmar. I programmet, där kändisarkitekten Gert Wingårdh och programledaren Anne Lundberg följer par som renoverar upp boende, dök plötsligt Imad Ibrahim och Nathalie Lameri upp. Paret som tillsammans grundade influencerplattformen Boostified, hade köpt en stor fastighet i Landskrona som de sedan renoverar till ett drömboende. Huset som från början rymde fem lägenheter byggde paret om till ett lyxigt townhouse. Vi ringde upp Imad Ibrahim för att ställa ett par frågor. Hur hamnade ni egentligen i programmet? “Jag tror att det var Nathalie som kontaktade dem och sen träffade vi dem och bestämde oss för att vara med. Jag var lite tveksam först för jag har aldrig gillat att vara framför kameran. Men när inspelningarna drog igång sen ville jag ju prestera så då ville jag bara vara på bild hela tiden.” [https://cdn.breakit.se/assets/media/images/c900b3a66b3ec178dd26a2ca80edb0a4.png]Före och efter: Från ett bortglömt förråd till orangeri och bastu. Foto: @storkenresidents Huset är ju väldigt stort, hur kom ni på den här idéen? “Det var verkligen en slump, vi letade efter en större lägenhet i Malmö men hittade aldrig något. Så vi bestämde oss för att ta bort alla filter från Hemnet och då dök det här upp. När vi sen var och tittade på det såg vi potentialen.” På senare år har huset varit en kontorsbyggnad men Imad Ibrahim och Nathalie Lameri förvandlade byggnaden till ett trevåningars townhouse med bastu och orangeri i trädgården. [https://cdn.breakit.se/assets/media/images/82ccc80a66884e28cb04e00f96ff80c9.png] Vad är du mest nöjd med? “Att vi höll fast vid att det inte skulle vara vita väggar. Det jag är mest missnöjd med är att vi inte blev klara med den stora trappan.” Hur går det för er med Boostified? “Vi har gjort en pivot med Boostified där vi har gått mer mot fintech och en lösning där man kan betala produkter med till exempel ett inlägg på Instagram.” [https://cdn.breakit.se/assets/media/images/3f0886c2e6103c3faa7379a7e23afe8a.png] Genom att logga in i appen kan man ansluta sig till olika kampanjer och göra reklam för produkter, och få betalt genom att få dem. 2020 omsatte Boostified 7,6 miljoner och gjorde en förlust på 2,9 miljoner kronor.