Sök

Annonssamarbete med Breakit

Optimera din e-handel – sälj mer, få lojalare kunder och öka vinsten

e-handelBreakit Crash Coursegrowth marketing

Sophia Båge och Dan Lindgren leder Breakits kurs om att optimera din e-handel.

Klara Sernemyr

Klara Sernemyr

Affärsutvecklare

De senaste åren har e-handeln blomstrat. Men i takt med att e-handeln ökat kraftigt har också konkurrensen mellan e-handelsföretagen gjort det. Att vara e-handlare idag kan vara tufft – men det behöver inte vara det om du tittar på rätt nyckeltal.

För att möta den ökade konkurrensen och öka din lönsamhet behöver du optimera din e-handel. Men hur optimerar man de viktigaste nyckeltalen – konverteringsgrad, återköpsfrekvens och returgrad? Och hur kan ni sälja mer av rätt produkter för att skapa lojalare kunder och öka er vinst? 

Den 28 april kör Breakit i gång en ny kurs där vi går igenom just detta – och mycket mer. Under kursen får du hjälp att identifiera era mest kritiska områden för att nå ökad lönsamhet och ta fram en plan på hur du kan optimera de viktigaste nyckeltalen för vinst och hållbar tillväxt. 

”Margin Growth – Optimera din e-handel för ökad lönsamhet” är en praktisk kurs som hjälper er att få insikter i hur ni ska sälja mer av de produkter som ökar era marginaler, ger er lojalare kunder och bättre träffsäkerhet i er kommunikation. Ni får samtidigt en megaboost av ny kunskap från föreläsare och experter från branschen.

Säkra din plats nu – det är ett begränsat antal platser!

Eftertraktade kursledare – fyra tillfällen

Sophia Båge är en eftertraktad E-Commerce Growth Strategist som har en lång erfarenhet från digital affärsutveckling och marknadsföring med fokus på e-handel. Sophia har lett många kurser och föreläst med högsta betyg inom e-handel, digital affärsutveckling och digital strategi. 

Dan Lindgren jobbar som Senior Advisor Digital Strategy som med 20 års erfarenhet har hjälpt många företag med digital affärsutveckling och att växa genom att bli ännu mer kundcentrerade.

Kursen är fyra tillfällen och vi går igenom:

  • Identifiera era mest kritiska områden för att nå ökad lönsamhet

  • Ta fram en plan på hur ni kan optimera de viktigaste nyckeltalen och hur arbetet förankras framåt

  • Få insikter i hur ni förbättrar er kundupplevelse och får bättre träffsäkerhet i er kommunikation

  • Verktyg och väl beprövade metoder för att jobba vidare med analys och samla insikter efter kursen

  • Viktiga KPI:er och hur du minskar kundförluster (churn)

  • Customer Lifetime Value, återköpsfrekvens och returgrad

 

Dessutom ingår en timmes individuell digital coachning för att gå igenom dina unika case och utmaningar.

Låter det intressant? Anmäl dig idag!

Läs mer