Hon blev känd som Sveriges första influencer när hon slog igenom som Blondinbella i början av 2000-talet. När Isabella Löwengrip sedan tog steget från bloggare till näringslivsprofil gick allt mycket snabbt. 2018 utsågs hon till Mäktigaste kvinnan i näringslivet men bara tre år senare var nästan allt borta. Kraschen blev vida omskriven, inte minst för att hon själv hade sagt att hon skulle bli världens mäktigaste kvinna. Hon kom trots allt ur den med en del pengar i behåll. Löwengrip Beauty såldes till norska Dermanordic i en affär som värderade bolaget till 50 miljoner (om vissa mål uppfylls). Hälften av det gick till Löwengrip. Såhär nästan 20 år efter att hon slog igenom börjar hon känna sig gammal. “Jag är mamma till hela influencer-världen”, säger hon i podden Mot Alla Odds med Deqa Abukar. Och sedan dess har allt förändrats i influencerbranschen. Det är svårt att nå igenom bruset och att använda en influencer är vardagsmat för bolag. Och Isabella Löwengrip tror att de kommer att bli ännu viktigare i framtiden. “Inom ett halvår kommer det ställas ännu högre krav på bolagen, man kommer behöva använda Youtube, Tiktok och hitta på material” säger hon. “Tittar man på vad som kommer med influencerna så kommer allt bli mer genuint, de här perfekta flödena kommer försvinna”. Lyssna på hela podden här eller i din poddspelare.