Hemelektronikkedjan Kjell & Company redovisar ökande omsättning och rörelsevinst under fjärde kvartalet jämfört med samma period året innan. Omsättningen steg 22,9 procent till 818,8 miljoner kronor (666,1). Exklusive förvärvet av AV-Cables var tillväxten 9 procent. Mest steg omsättningen online där försäljningen nu står för 32 procent av bolagets intäkter. HÅRDA SIFFROR FRÅN KJELL & COMPANYS RAPPORT * Rörelseresultatet blev 85,9 miljoner kronor (71,4), med en rörelsemarginal på 10,5 procent (10,7). * Resultatet före skatt var 75,2 miljoner kronor (58,1). * Resultatet efter skatt blev 66,2 miljoner kronor (50,1), en ökning med 32,1 procent mot föregående år. * Resultat per aktie hamnade på 2,13 kronor (3,40), vilket innebär en minskning med 37,4 procent mot föregående år. * Ingen utdelning föreslås. "I en föränderlig värld står vi starka med att erbjuda en prisvinnande omnikanal-köpupplevelse oavsett i vilken kanal kunden väljer att besöka oss", kommenterar vd Andreas Rylander. Bolaget inledde året med att rulla ut sitt nya koncept Kjell Express i samarbete med Circle K där de nu finns på 292 Circle K-stationer runt om i Sverige. "Nettoomsättningen inom segment Sverige ökade med 6,9 procent i kvartalet och med 8,3 procent under perioden, jämfört med motsvarande perioder föregående år. Under det fjärde kvartalet ökade vi antalet service points i Sverige från 107 till 110."